Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı toplum içinde kıymeti olan , yetenek, davranış ve öteki davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tüyönetmen.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim; ferdin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğhizmetme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanımı dokumalabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:

“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin yalnızçlarına şayeste ) bileğhizmetme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık bakılırsa;

· Eğitim bir süreçtir.

· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde bileğhizmettirilmesi yalnızçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki bileğhizmetme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç çizgi öğesi vardır.

1. Fakatç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Eğitim yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı parçalanmamış kültürler karınin özdeşdır. Fakatçların içeriği ve öğrenme karınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakılırsa bileğhizmetebilir, ancak sürecin doğbeyı bileğhizmetmez.

Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birşunca filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna konusunda farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğhizmetikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın içinde eğitime konusunda temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğhizmetikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.

Eğitim, ölümlü karınin yaşam boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere şayeste olabileceği kadar istenmedik yönde bile gelişebilir. Eğitim sürecinin hizmetletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel bile olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri kadar mekânlarda maruz terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye yürütmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir niyet ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise resen gelişen hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele allıkındığında ise terbiye sisteminin üç çizgi ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kadar fiziki unsurlardır. Müddetç; ekol içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, sınav özları kadar matlup davranış bileğhizmetiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.