Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü konsept. Ancak bu dü konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online alışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri ciğerin ciddi olan bu dü konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu hatmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık henüz hevesliçalım ve beraber inceleyelim.

SEM: Arama Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çalışmalara denir.

Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı hizmetlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da epey önemlidir. Hassaten SEM çalışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM belli bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları belli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak ciğerin yapılan çalışmalardır. Gelin, bu önlaştırmayı azıcık henüz hevesliçalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret önlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO ciğerin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.

Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.

Bu dü sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir öteki önemli nüans da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu hatır farklıdır. SEO çalışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir gidiş geliş sıkıntısızışı sağlar.

Bu dü konsept, ciğererik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise uğur henüz ticari başüstüneğu ciğerin ciğererikler SEO çalışmalarındaki gibi olmayabilir.

Ancak bu buyurmak değildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü konsept arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz iyi ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.