Logo nedir? Söz mazmunı olarak soy karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir hizmetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak hizmetletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı hizmeti sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime mazmunının dışında, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan nüfus yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Başka taraftan logo tasavvur çaldatmaışmasını yapacak nüfus yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, hizmetletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değhizmettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzlükı ile faaliyette mevcut şirketler yürekin henüz çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde çalışma gösteren hizmetletmelerin çoğu kez logoları dalü simgeleme değer. Ancak ansızın zait dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne hizmete yarar?
İşletmeler yürekin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan filhakika bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple hizmetletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza üstelik adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çaldatmaışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) anlatım değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan hizmetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, basitçe anlaşılır, sınırırlanması basitçe, olası başüstüneğunca azca skorda renkten oluşfinansıdır. Her çmüsavi baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke hüsran verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine amelî olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatınöbet ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman da akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma yürekin logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu haber çok önemlidir.