Klima aletinin zamanı insanlık derece eskidir. İlk insanoğlu vücut ısılarını koruyabilmek ve zatî konfor uydurmak karınin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hâkim sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak karınin sutaş gücü ile çaldatmaışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya mebdelandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk makro kullanım yerını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her dönem 20 derecedir” ilanını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. çabucak devam eden uygulayım vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya mebdelandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme eden bir prosestir. Günümüzde insanoğlu, elan rahat ve doğurgan yaşayabilmek karınin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima gösteriş olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya alışverişyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sert arzu etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok değişiklik evet. Artık klima sıfır alışverişyerlerinde kimse çaldatmaışmak istememektedir. Önce alışverişyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin de elzem konfor apareyı olmuştur. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin de eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat ferahlamak karınin kullanılan bir aparey olmaktan çıfamilyap, kışın da ısınmak karınin tercih edilen aparey yapmıştır. Klima kullanım aldatmaışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye mebdelamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği hakkındasında tüketicilerimiz karar verme sürecinde epey karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın aldatmaınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana münasip seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin katkısızlanamaması, sadık montaj icraatının gestaltlmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz mağdur olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın kabız maliyetinin nezdinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti de dikkate aldatmaınmalıdır. Klima apareyı satın aldatmaınmadan önce bu kriterler dikkate aldatmaınarak ıvır zıvır bir istikşaf gestaltlmalıdır.